Przypływ gotówki

W tym miesiącu  udało mi się zarobić nieco gotówki, także aby pieniądze nie wyparowały wpłacam na konto IKE 700 zł (czyli po 100 zł miesięcznie do końca roku)

Od kilku miesięcy na prawie wszystkich blogach finansowych, straszą mnie że najgorsze jeszcze przede mną. Mają być  ogromne spadki cen akcji, bezrobocie, bankructwo firm i najogólniej mówiąc eurogeddon…

No właśnie, a ja zacząłem się przyglądać spółce TPSA, która w lipcu (dokładnie 5 lipca) płacić będzie dywidendę w wysokości 1,50 zł za akcję. W chwili obecnej zerkając na cenę tego waloru, wynosi ona 15,98 zł, co dałoby ponad 9% zysk z dywidendy.

Problem jednak w tym czy warto dla takiego zysku ryzykować dwumiesięczną/trzymiesięczną transakcję?  Mój plan to kupić akcje TPSA, sprzedać, kilka tygodni po wypłacie dywidendy, kiedy to ceny (byc może..) dojdą znów do poziomu 16,00 zł +/-

Oczywiście można TPSA trzymać w IKE przez 8 lat, jednak mój ojciec i ja (ojciec bardziej) co do tej spółki nie jesteśmy przekonani. Szczególnie ojciec, który mówi że: „w żabojadów nie będę inwestował, bez względu na to jakie mi tam kreseczki pokażesz…”

Alternatywą jest oczywiście kupno obligacji i w miarę pewny zysk rzędu 9-13% rocznie. Zero problemów ze snem lub dziennego ślęczenia przed wykresami…

Muszę to jeszcze na spokojnie przemyśleć, jednak jak to mówią :

 

A czy ktoś z Was już wcześniej robił tego typu transakcję? Chętnie  przeczytam o tym w komentarzach!

3 uwagi do wpisu “Przypływ gotówki

Skomentuj

