Szybka akcja: wędka-spławik…

Dziewiętnaście dni temu postanowiłem zaryzykować i kupić akcję TPSA dla soczystej  dywidendy 1,50 zł od akcji. Kupiłem w ten sposób 50 akcji za średnią kwotę 16,35 zł (wliczona już prowizja). Teraz pozostaje czekać do 5 lipca, kiedy to oknto IKE zostanie zasilone kwotą 75 zł.

Pozostaje jeszcze jedna ważna kwestia, mianowicie sprzedaż akcji. Kiedy tylko ich cena wzrośnie do 16,35-16,45 zł natychmiast zostaną sprzedane. Mam nadzieję, że nastapi to w miarę szybko, gdyż nie chcę kisić tepsy długo…

Oczywiście trzeba też rozważyć czarny scenariusz, czyli zejście cen do poziomu poniżej 15 zł. Tutaj pozostanie tylko trzymanie akcji do następnej górki…

2 uwagi do wpisu “Szybka akcja: wędka-spławik…

  1. W krótkim terminie łapanie dywidend nie ma większego sensu, gdyż dywidenda zostanie odcięta od kursu akcji, a więc w dniu kiedy dostaniesz na konto 60,75zł (75zł minus podatek), cena akcji TPSA zostanie skorygowana o 1,5zł w dół. Oczywiście życzę Ci dużych zysków, ale krótkoterminowe łapanie dywidend Ci go nie przyniesie.

    • Tak wiedziałem o tym, że akcje zostają skorygowane o dywidendę, (w dniu daty ustalenia dywidendy – 3 dni) jednak postanowiłem zaryzykować. Historycznie cena akcji TPSA po dywidendzie, zawsze po kilkunastu tygodniach zyskiwała na wartości. Jak to będzie wyglądało teraz – nie mam pojęcia.
      Ja mam konto IKE tak więc dostanę całe 75 zł bez podatku 🙂

Skomentuj

