Styczeń ’13 – wartość rachunku IKE

Pierwsza wycena rachunku IKE:

Wpłaty własne: 3865,00 zł

Wartość rachunku: 3888,17

Zysk/Strata: +0,60%

W tym miesiącu dużo tracą na rachunku obligacje TBR1013 – nieco ponad 25%. Związane jest to z niewypłaceniem przez Timberone odsetek za serie obligacji TBR0713.

Nie jesteśmy w stanie podać konkretnej daty wypłaty kuponu. Główny powodem opóźnienia w wypłacie odsetek jest późna decyzja banku dotycząca dotycząca finansowania inwestycji. Początkowo miała ona do nas trafić w połowie listopada 2012 r., ale ostatecznie otrzymaliśmy ją dopiero na przełomie roku. Od tej decyzji, potencjalni inwestorzy zainteresowani podniesieniem kapitału, uzależnili swoje kroki. Obecnie toczą się rozmowy z inwestorami strategicznymi (branżowi, podmioty prywatne), ale ten proces wymaga czasu. Szacunkowo można powiedzieć, że podjęcie wiążących decyzji to kwestia ok. czterech tygodni. Obligacje są zabezpieczone hipoteką na nieruchomości – tylko i wyłącznie na rzecz obligatariuszy. – powiedział Zbigniew Zając, dyrektor finansowy TimberOne.”

Link do całości artykułu

Zaraz po tej wiadomości zarówno obligacje TBR1013 jak i TBR0713 zanurkowały z ceną i zatrzmały się gdzieś w okolicach +/- 75 zł. Ja jednak jestem dobrej myśli i nie zamierzam sprzedawać ich poniżej nominału.

Małym pocieszeniem jest tutaj fakt, że obligacje te zabezpieczone są hipoteką na nieruchomości. W razie jakiegoś większego wała koszty odzyskania tych moich 6 obligacji zapewnie przekroczą ich nominalną wartość… Jak się okazuje inwestowanie w obligacje korporacyjne nie jest tak różowe jak mi się wcześniej wydawało…

Za wpłaty dokonane na IKE zakupiliśmy dodatkowo 5 obligacji MSA1013. Tutaj spotkała mnie niemiła niespodzianka gdyż wystawiłem kupno 6 sztuk tych obligacji a zakupiłem tylko 5. Nie ustawiłem Wmin (wielkości minimalnej zlecenia) i będąc poza domem nie miałem już wpływu na to co się działo na rachunku. No cóż, teraz będe pamiętał o Wmin!

Dzięki tej wpadce, po kupnie tych obligacji, na rachunku pozostało coś około 160 zł, za które dzień później zakupiłem certyfikaty na wzrost spółki KGHM.

Tym oto sposobem środki pieniężne na kupno na rachunku IKE wynoszą: 2,73 zł. Czyli prawie 100% gotówki pracuje.

Myślę, że następne zakupy obligacji będą dotyczyły tych mniej ryzykownych (i nierzadko gorzej oprocentowanych) gdyż trzeba też zdywersyfikować jakoś ryzyko portfela… Jak na razie obligacje państwowe odpadają ze względu na nikłe oprocentowanie…  A gdyby nie znalazło się nic ciekawego to dokupię akcji GPW.

Z rzeczy pozagiełdowych dodam iż jestem właśnie w trakcie otwierania swojej firmy i to pochłania mi naprawdę sporo czasu. Mam nadzieję, że już w lutym/marcu uwolnie się od wszelakiej maści szefów, dyrektorów i menagerów!

3 uwagi do wpisu “Styczeń ’13 – wartość rachunku IKE

  1. Jeżeli jesteś pewien co do Timberone to mogłeś dokupić sobie 2szt TBR1013 po 75zł.Jakieś ryzyko jest ale i zarobek mogłby być całkiem całkiem.
    Ja osobiście mam TBR1013 i jeszcze troszkę dokupiłem przy tym zabezpieczeniu raczej właściciele nie będą ryzykować sprzedaży nieruchomości przez komornika.

Skomentuj

