Marzec ’13 – wartość rachunku IKE

Marzec ’13 – wartość rachunku IKE:

Wpłaty własne: 4765,00 zł

Wartość rachunku: 4632,23 zł

Zysk/Strata: -2,79%

Zmiana od poprzedniego miesiąca: -2,90%

Kolejna wpłata 400 zł i kupno 5 obligacji ROD0813, których cena wydała mi się bardzo atrakcyjna. W tym miesiącu właściwie nie śledziłem rynku akcji, gdyż poświęciłem się lekturze kilku książek („Stratgie ochrony aktywów”, „Świadomy inwestor” oraz kilku kryminałów dla podszklenia angielskiego)

W kwietniu wpłaty własne powinny przekroczyć poziom 5000 zł, co będzie małym kroczkiem na drodze ku oszczędzeniu kilku groszy. 

Jak na razie najgorszą pozycję w portfelu zajmują certyfikaty na KGHM, które spadły już o -32%, najlepszą są akcje GPW +1,79%. Obligacje na Catalyst zachowują się czasami bardzo dziwacznie i mam wrażenie, że sami eminenci próbują celowo zaniżyć ich wartości aby kupić je masowo po niższej cenie…

No nic – wracam do czytania…

4 uwagi do wpisu “Marzec ’13 – wartość rachunku IKE

  1. Bez urazy, ale mam wątpliwości czy przyjąłeś dobrą strategię. Strata (powiększona o inflację) na bezpiecznym portfelu po dwóch latach oznacza, że chyba czas zmienić strategię. Ojciec chyba nie będzie zadowolony z dodatku do emerytury – więcej korzyści dałaby IKE w formie lokaty bankowej.

    • Zanim zmienię strategię poczekam do wykupu obligacji. W sumie strata jest spowodowana głównie przez wycenę obligacji Timberone i Rodan. Dziekuje za uwagi. Napisz może coś więcej o Twojej strategii? 😀

    • Na całym portfelu to -0,8%… No cóż, ja nie stosuje zleceń SL bo na długoterminowym portfelu mija się to z celem według mnie. W perspektywie 2-3 lat KGHM wygląda całkiem nieźle, więc nie jestem jakoś przerażony 😉
      Gorzej z tymi obligacjami korporacyjnymi, których zmiennośc cenowa jest zadziwiająco-porażająca…

Skomentuj

