Wrzesień ’13 – wartość rachunku IKE

Wrzesień ’13 – wartość rachunku IKE

Wpłaty własne: 9015,00 zł

Wartość rachunku: 8369,11 zł

Zysk/strata: -7,16%

Zmiana od poprzedniego miesiąca: +0,73%

Po nieudanych inwestycjach w obligacje na Catalyst, postanowiłem że już więcej nie będę tam lokował żadnych środków. Trzeba przyznać, że po prostu się na tym nie znam i równie dobrze te pieniądze mogłem przeznaczyc na kupony lotto…

Co do września to sprzedałem Agroligę z zyskiem 6,15% w 57 dni (już po odliczniu prowizji). Mimo, że na dzień dzisiejszy notowana ona jest o wiele wyżej, to mnie to w ogóle nie przeszkadza i bardzo sie cieszę z ponad 6% zysku. Najważniejsze że wyszedłem z inwestycji wtedy kiedy chciałem – ustawione stop-loss i take profit.

Za pieniądze z tej transakcji zakupiłem akcje PKO BP i dokupiłem później jeszcze kikadziesiąt akcji tej spółki. Obecnie posiadam 100 akcji i nie zamierzam się ich pozbywać. Wdrażam tym samym swoją pierwotna strategię inwestowania w spółki dywidendowe.

Dlaczego PKO BP?

Przede wszystkim chiałem zainwestować pieniądze w spółkę dywidendową z sektora bankowego. Odpadło więc szybko kilka znanych i popularnych dzisiaj akcji (np. Alior Banku czy Milennium…). Poza tym spółka musiała mieć przyzwoitą historię wypłacania dywidend oraz bardzo dobrze rozpoznawalną markę. Wszystkie te kryteria spełnia PKO. Cały czas utrzymuje zyski na stabilnym, przyzwoitym poziomie oraz co też ważne nie ma problemów z płynnością tych akcji na GPW. Sektor bankowy nie rośnie może tak spektakularnie jak inne, jednak jest jakąś tam małą siłą napędową dla gospodarki. Zarówno w czasie kryzysu jak i prosperity mnóstwo firm posiłkuje się kredytami na których banki żerują zarabiają.

Chciałbym co roku dokupować przynajmniej 100 akcji  PKO, która będzie jednym z moich filarów akcji dywidendowych. Docelowo w tej kategorii bedzie 5-7 spółek.

Jak na razie moja stopa dywidendy z tych akcji wynosi 4,83% czyli jak dla mnie na przyzwoitym poziomie.

8 uwag do wpisu “Wrzesień ’13 – wartość rachunku IKE

  1. po wpise widać że jesteś zadowolony, nie dziwie sie ja posiadam oprócz standardowego filara fundusze w pracowniszym funduszu emerytalnym, który przysłał mi podsumowanie za zeszły rok wyszło coś około 6,5% czyli całkiem nieźle 🙂

  2. Po wtopie w obligacjami korporacyjnymi kazdy nawet mały zysk cieszy 🙂
    6,5% to rzeczywiście niezły wynik! Sam niestety nie mam PPE a szkoda, bo każda dodatkowa forma oszczędzania na emeryturę, to zawsze jakaś dywersyfikacja i źródło dodatkowych pieniędzy na emeryturze.

Skomentuj

