Luty ’14 – wartość rachunku IKE

Wpłaty własne: 16215,00 zł

Wartość rachunku: 14951,70 zł

Zysk/strata: -7,79%

Zmiana od poprzedniego miesiąca: -7,03%

               Kolejny miesiąc za nami i czas na małe podsumowanie mojego portfela IKE. Jak widać powyżej portfel stacił na wartości w tym miesiącu ponad siedem procent. Za 1500 zł wpłacone w tym miesiącu zakupiłem sto akcji spółki QUMAK,  płacąc 14,97 zł za akcje (cena już z prowizją). Tym samym mam już w portfelu pięć spółek dywidendowych i do końca roku planuje dokupić jeszcze dodatkowo dwie aby bardziej zdywersyfikować portfel. Jak na razie znalazłem trzy, które zosatały dodane do obserwowanych…

A co tam panie na giełdzie? Ano nic, spadki. Konflikt rosyjsko-ukraiński trwa i nic nie zapowiada, że zakończy się szybko. W następnych tygodniach najprawdopodobniej będziemy się mogli spodziewać kolejnych spadków, jednak moim zdaniem, juz nie tak szybkich i gwałtownych. W pierwszą sesję marca WIG spadł ponad 5% dzięki informacji o przyzwoleniu prze Radę Federacji interwencji zbrojnej armi rosyjskiej  na terenach Ukrainy, więc najgorsze już mam nadzieje za nami…

Ja zamierzam trzymać się swojego planu i w tym całym zamieszaniu poszukać spółek, które zakupię długoterminowo do portfela.

2 uwagi do wpisu “Luty ’14 – wartość rachunku IKE

  1. Gratuluję konsekwencji – ja w trakcie tych ostatnich spadków straciłem całe zyski z ostatnich miesięcy (na przykład KGHM), więc obgryzam paznokcie, czekając na rozwój wypadków. Chociaż powiem, że gdybym miał gotówkę, chyba bym dokupił teraz coś dywidendowego. Nie przewiduję co będzie dalej, bo tego nie wie nikt i również kupuję akcje dywidendowe. Czas pokaże jak nasza strategia się sprawdzi 🙂 Powodzenia!

    • Witam w klubie miłośników akcji dywidendowych 😉
      Ja właściwie nie za bardzo się przejmuje wahaniami cen, bo wiem że raz będzie gorzej raz lepiej. Najważniejsze to wybrać dobre spółki, reszta przyjdzie z czasem – mam nadzieję 🙂 Oczywiście zerkam na wybrane spółki bo nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku. Generalnie staram się nie sugerować wykresami.
      Również życzę powodzenia!

Skomentuj

