Marzec ’14 – Wartość rachunku IKE

Wpłaty własne: 16215,00 zł

Wartość rachunku: 15734,32 zł

Zysk/strata: -2,96%

Zmiana od poprzedniego miesiąca: +4,83%

               W marcu nie wpłaciłem żadnych pieniędzy do IKE. Postanowiłem z wpłatami/zakupami wstrzymać się do końca maja.

Otworzyłem za to konto w BOSiu akcje zagranica i wpłaciłem tysiąc złotych zakupując bardziej spekulacyjnie jedną spółeczkę. Zobaczymy co z tego będzie… Szkoda tylko, że prowizja to 37 zł, co dla małych portfeli jest zabójcze. Jeżeli ktoś chce otworzyć tam też konto i inwestować w dywidendowe akcje zagraniczne to przestrzegam, że w USA pobierany jest 30% podatek od dywidend. Próbuje się dowiedzieć jakie są koszty odzyskania 11% utraconych pieniędzy lub dla jakiej wielkości portfela/dywidend ma to sens. Jeżeli ktoś już odzyskiwał tak pieniądze, to proszę o komentarz.

Co do spółek posiadanych w portfelu wszystko wygląda jak na razie dobrze. QUMAK podpisał parę umów, NOVITA proponuje 2,03 zł dywidendy na akcje, PKO BP powinien jeszcze trochę urosnąć, GPW też sypnie troche grosza – 1,20 zł za akcję, KGHM długoterminowo to mój faworyt.

Skomentuj

