Lipiec ’14 – Wartość rachunku IKE

Wpłaty własne: 16215,00 zł

Wartość rachunku: 16419,31 zł

Zysk/strata:  +1,26%

Zmiana od miesiąca kwietnia: +3,66%

               Wróciłem już z bardzo długiego urlopu, w trakcie którego praktycznie w ogóle nie   obserwowałem giełdy. Były to ponad dwa miesiące wypoczynku przeplataniego kilkunastoma dniami pracy. Taki system pracy mocno przypadł mi do gustu i za rok spróbuję znowu urządzić sobie tego typu wyprawę.

Zarobiłem przez ten czas trochę pieniędzy, jednak wszystkie te oszczędności nie trafiły na konto IKE. Zostały zainwestowane w kupno narzędzi potrzebnych mi do wykonywania pracy. Nowe zabawki pozwolą mi poszerzyć moją ofertę usług i przyśpieszyć wykonywanie zleceń, co powinno przełożyć się na większe zyski.

Na konto IKE w czerwcu trafiło ponad 46 zł dywidendy z NOVITY, co na dzień dzisiejszy daje mi prawie 15% DP na tej spółce.

W następnym podsumowaniu postaram się uwzględnić stratę na wszystkich obligacjach korporacyjnych które kupiłem na początku otwarcia IKE (wszystkie zbankrutowały!). Nie ma sensu uwzględniać tych pozycji, skoro odzyskanie pieniędzy graniczy z cudem, a kwoty które widnieją w moim biurze maklerskim nie znaczą nic bo i tak nie mogę ich sprzedać na rynku Catalist…

 Na koniec dodam, że otworzyłem też konto w BOSiu na akcje zagraniczne i zainwestowałem tam 1000 zł. Oczywiście w akcje wypłacające dywidendy. Pierwszy zakup to spółka o większym ryzyku inwestycyjnym, jednak wypłacająca ponad 14% stopę dywidendy (wypłaty co miesiąc). Do tej pory otrzymałem 5 wypłat i po uwzględnieniu 37 zł prowizji mój DP wynosi 3,859%. Mam zamiar kilka razy w roku wpłacać trochę grosza na te konto. Gdy uzbiera się jakaś sensowna suma pieniędzy, ponownie udam się na zakupy. Przy 37 zł prowizji sensowną kwotą będzie 4000 zł, tak aby zejść poniżej 1% prowizji.

2 uwagi do wpisu “Lipiec ’14 – Wartość rachunku IKE

Skomentuj

