Podsumowanie roku 2014

            Troszkę z opóźnieniem, małe podsumowanie kolejnego już roku inwestowania na rachunku IKE. Tym razem udało się wpłacić maksymalny dopuszczalny limit czyli 11’238 zł.

Wpłaty własne: 24053,00 zł

Wartość rachunku: 23208,61 zł

Zysk/strata:  3,51%

Zmiana od miesiąca października: 8,07%

Zrzut ekranu z bossy:

bossa_rachunek

            Oczywiście podane wyżej wyliczenia to wersja błędna, gdyż zakupione na samym początku obligacje korporacyjne ROD0813, TBR10133 oraz MSA1013 okazały się  niewypałem i wszyscy eminenci zbankrutowali… (dodam tylko, że dzisiaj nie puściłem zakładu lotto na kumulacje – mam pecha w grach losowych…). Dlatego wszystkie te obligacje traktuje jako pieniądze już stracone… Tak więc prawidłowe zestawienie powinno wyglądać następująco:

Wpłaty własne: 24053,00 zł

Wartość rachunku*: 20503,61 zł (wartość rachunku – wartość obligacji zaznaczonych wykrzyknikiem)

Zysk/strata:  14,76%

Teraz widać, że realnie na wartości portfela jest prawie 15% straty co nie jest powodem do zadowolenia. Mimo tego gorzkiego początku wiem, iż teraz jestem na dobrej drodze, aby uzyskać w długim terminie dodatnią stopę zwrotu.

            Jako że w lutym znowu wyjeżdżam do Belgii na bliżej nieokreślony termin, podsumowania będą ukazywały się co kwartał. Wszystkie jednak transakcje kupna/sprzedaży, otrzymane dywidendy, wpłaty etc. będę uaktualniał na bieżąco w zakładkach HISTORIA TRANSAKCJI oraz DYWIDENDOWY PAYBACK

           W grudniu zakupiłem 2 nowe spółki dywidendowe: ENERGĘEUROTEL oraz uśredniłem w dół posiadaną już spółkę QUMAK. Zostało jeszcze ponad 1900 zł gotówki, która spokojnie czeka na zakupy. Dzisiaj dzięki frankowi większość banków potraciła po kilka procent i zastanawiałem się czy nie dokupić za całość PKO BP. Postanowiłem jednak poczekać na dalszy rozwój wypadków i po cichu liczę na zejście jeszcze o kilka procent.

            Wyznaczyłem też sobie finansowe cele na rok 2015. Nie są może jakieś spektakularne ale od czegoś trzeba zacząć.

Portfel w roku 2015 nadal będzie nudny i nie znajdą się tutaj żadne spółki z NC 😉

                                    Pozdrawiam!

Skomentuj

