Podsumowanie QI 2015

        Trzy miesiące za nami. Przez te trzy miesiące wpłaciłem tylko 300 zł na konto IKE i dokonałem jednego tylko zakupu. Wróciłem jednak już z Belgii i na razie zostanę trochę czasu w Polsce, także będzie więcej czasu na przyjrzenie się kilku spółkom.

Jedyna dokonana transakcja w tym roku to kupno 4 akcji PZU za 484,33 zł (już z prowizją). Tym samym uśredniłem w dół akcje PZU do 487,90 zł i posiadam ich na chwilę obecną 7. Cieszy też wypłata 106 zł dywidendy ze spółki EUROTEL. W tym roku wpadło już 157 zł z dywidend, nie jest źle!

Mam w tej chwili trochę wolnej gotówki, jednak będę wpłacał na IKE w małych ratach, gdyż większość pieniędzy pracuje w pewnym projekcie.

Będę musiał trzymać także jakieś 1500-2000 zł gotówki na IKE gdyż bardzo dużo ciekawych okazji przeleciało koło nosa…

A tak się prezentuje stan konta na 08.04.2015:

IKE_WartośćQ1

Jak widać ciągle strata – na szczęście coraz mniejsza.

Co do spółek posiadanych w portfelu to ponad 20% spadek zaliczył QUMAK dzięki perturbacjom związanych z karą z tytułu odstąpienia od umowy na realizację kontraktu e-DolnyŚląsk (EDŚ). Kupiłbym teraz więcej akcji, gdyż cena jest bardzo atrakcyjna. Niestety wykorzystałem już limit wydatków na ten sektor i trzeba cierpliwie poczekać. Spadek powinien być chwilowy (jakieś 2 kwartały) bo spółka ma z tego co się orientuje masę kontraktów.

Drugim spadaczem jest posiadany przez mnie PKO BP. Dzięki kursowi franka, który gwałtownie poszybował do góry, akcje poszły w dół 😉 Tutaj bardziej niż o kurs martwię się czy bank wypłaci w tym roku dywidendy…

Również EUROTEL spadł po ogłoszeniu tej informacji…

Reszta spółek zachowuje się w miarę normalnie.

Na szczęście te spółki dobierałem tak aby trzymać je w portfelu jak najdłużej. Jeżeli nie zmienią fundamentalnie biznesu i będą płacić dywidendy (czyli zarabiać) to nie będzie żadnych przetasowań.

Skomentuj

