Podsumowanie QII 2015

        Kolejne trzy miesiące za nami.

Na rachunku IKE dokonałem 2 zakupów: 81 akcji POLWAX oraz 41 akcji NOVITY.

Co do POLWAXU, to źle zapamiętałem datę praw do dywidendy i zakupiłem akcje o 1 dzień za późno, także dywidendy w tym roku nie dostane.

Drugi zakup to dodanie akcji NOVITY, która w tym roku ma wypłacić bardzo dużą dywidendę 6,95 zł na akcje. Po tym zakupie posiadam 64 akcje o średniej zakupu 48,07 zł/akcje co daje 14,46% dywidendę.

A tak się prezentuje stan konta na 05.07.2015:

IKE_WartośćQ2

Strata powiększyła się do ponad 15 procent.

Mamy teraz małe rozchwianie na giełdach związane z Grecją, oraz duży spadek sektora bankowego związanego z wygranymi wyborami prezydenckimi Andrzeja Dudy.

Na domiar złego PKO BP nie wypłaci w tym roku dywidendy co mnie strasznie zasmuciło. Akcje banku spadły już do 30 zł i możliwe że pod koniec roku jak zostanie mi trochę gotówki na rachunku to uśrednię w dół za parę groszy… Pytanie brzmi tylko: czy w następnym roku jeżeli PiS dojdzie do władzy i wprowadzi podatek od bankowych aktywów, to czy i tym razem PKO BP wstrzyma się od wypłaty dywidendy.

Z wiadomości które zawsze cieszą otrzymałem dywidendy od 2 spółek: KGHM: 100 zł (pierwsza połowa dywidendy) oraz ENERGA: 123.84 zł. W tym roku do tej pory otrzymałem już 380,84 zł dywidend i myślę, że wynik z 2014 roku (558.99 zł) powinien być lepszy o przynajmniej 500 zł.

W tym roku planuje jeszcze dokupić 2 spółki: PZU oraz GPW. Co do GPW to raczej nie zdążę przed prawem do dywidendy.

Skomentuj

