Podsumowanie QIV 2015

Czas na małe podsumowanie minionego roku.

Nie wygląda to najlepiej:

IKE_WartośćQ4

31,34% straty na dzień dzisiejszy… A miało być tak pięknie 😉

Ostatnie spadki naruszyły dosyć znacząco portfel – szczególnie KGHM, którego miałem 75 akcji po średniej kupna 109,54 zł.

Dzisiaj dokupiłem kolejne 40 akcji i teraz średnia cena zakupu miedziaka spadła do 90,01 zł.

Ze spółek, które są obecnie w portfelu tylko 2 są na plusie: NOVITA oraz EUROTEL. Reszta zalicza wielkiego doła…

Dzisiaj nawet miałem plan żeby sprzedać NOVITE i dokupić za wszystko ENERGII. Zrezygnowałem jednak bo nie wiem czy akcje jeszcze nie spadną kiedy okaże się, że nie wypłacą w tym roku dywidendy. Chociaż ta cena wydaję się być dla mnie już atrakcyjna. Muszę to jeszcze przemyśleć…

Zakupione dawno temu certyfikaty Long TURBO na KGHM (wartości 158,34 zł) zostały automatycznie sprzedane za 92… grosze! czyli strata prawie 100% w 955 dni. Nauczka dla mnie, że jak zostają jakieś ‚grosze’ na rachunku to nie kupować dla samego kupowania… Lepiej zostawić do następnej wpłaty.

Z dobrych wiadomości mogę wymienić to, że zebrałem w roku 2015: 1553,64 zł z dywidend (poprawa 177,94% z rokiem 2014: 558,99 zł)

Oby w 2016 dywidendy też wzrosły o ponad 100% !

Jaki mam plan na najbliższy rok?

Spokojnie dokupować akcje zdołowanych spółek (i chyba częściej zaglądać na rachunek maklerski…)

Mam nadzieję, że w podsumowaniu 2016 roku wartość rachunku nie spadnie o więcej niż 15%.

Ach prawie zapomniałem! Mój ojciec jest już na emeryturze (udało się przejść mu wcześniej) także wszystkie środki mogę teoretycznie już wypłacić.

Chociaż z drugiej strony po cóż miałbym to robić? Zyskałem tylko na dywidendach (jeżeli chodzi o podatek Belki) Cała reszta jest pod wodą. Ale do czasu!

Skomentuj

